jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

En fin dag!

Publicerad 2012-09-07 23:32:00 i Allmänt,

Idag har livet känts riktigt fint!
Jag och en fin vän hade en ljuvlig promenad med alla våra svansbarn i skogen!
Solen strilade ned mellan trädtopparna och sköljde likt guld över den mjuka mossan! Skogsvägen badade i ljus medan skuggorna lekte tafatt! En del av våra hundar lekte jage medan andra - särkilt Emmy - valde att skutta ned i dikena för att lägga sig i de vattendrag som så lystet blinkade åt henne! Det måste vara en stor vattenråtta som kom till mig för åtta år sedan! Alice och Lilly var väl nere och vände några gånger men tyckte att det var roligare att jaga varandra mellan trädstammarna. Foxy knatade på strax bakom mina hälar medan Tilda och Aicha var lite var stans strax i närheten så klart med ett öga på sin mamma.
 
Skogsvägen slutade i en glänta och där satte vi oss, Kiki plockade fram en termos kaffe och vi kunde sitta ned och bara insupa atmosfären medan våra svansbarn lekte med varandra. Otto och Aicha friade till varandra och Aicha betedde sig som en liten unghund och struttade omkring och dansade!
Timmy kutade som ett litet kvicksilver på sina tre ben gärna tillsammans med alla de andra "Vavvorna" som anslutit sig likt en liten miniflock i den stora flocken.
Jag går ju oftast på promenad ensam med mina flickor men med rätt person är det faktiskt väldigt mysigt, någon som uppskattar naturen och djuren på samma vis med samma värderingar om livet och att man ena stunden kan skämta och skratta för att där efter tala om mer allvarliga ting till att gå tysta och bara vara...
 
Igår klippte Kiki vår gräsmatta - alla våra gräsklippare har gått sönder och gräset var väldigt högt - och jag fick en helt fantastisk blomsterbukett och idag fick Kiki en skruvdragare av Micke.
Det är så skönt för vi har kommit dit att vi ger och tar hela tiden till varandra på en jämn nivå och det gör mig lycklig när det sker så naturligt.
 
Jag är så tacksam över alla mina vänner, jag vet att jag har nämnt det flera gånger förr men det tåls att skrivas om och om igen!
Alla ger De mig något unikt och innerligt och de matar mitt hjärta och själ till att jag orkar leva och vara... och alla matar De mig med olika saker som jag så innerligt behöver, alla behövs De!
Vilken tur jag har som har så generösa och kärleksfulla människor runt om mig! Livet är ju inte alltid så lätt och då är det så skönt att ha fina själar runt en som förstår och som lyfter när just mina vingar är lite trasiga.
 
Imorgon ska jag köpa täckduk och jord för Micke ska gräva ur ett land som är fullt av Kirskål och annat ogräs!
Bort med gammalt och in med ny fin, näringsrik jord så att jag kan plantera ned mina fina Funkior och lite annat smått och gott samt alla de lökar som jag köpte för ett tag sedan, det kommer att bli så vackert nästa vår och det kommer jag att se fram emot under de mörka, kalla månader som hägrar framöver.
 
Men idag har det varit en fin dag i gott sällskap!
Jag har inte varit yr, illamående och kallsvettig en enda gång idag och det känns upplyftande, jag har tagit det i min takt och då Sanna är hemma sjuk från skolan har jag också kunnat sova ut på ett annat vis... inte för att det spelade någon roll igår men, men...
 
Var rädda om varandra, det finns bara en av oss var!
Var rädda om Dem Ni håller av och visa Dem och berätta för Dem hur mycket De betyder för Er...
Värdesätt alla Era vänner för vad De är och för vad De ger Er för alla är De unika precis som Du!
 
Marina <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela