jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

En bra dag!

Publicerad 2011-04-26 18:25:23 i Allmänt,

Under påsk var vi uppe hos goda vännerna i Habo!
Det är alltid underbart att komma dit och att installera oss på vårt eget lilla loft men samtidigt har jag också en ångest över att inte vara tillräklig på så många vis.
Jag vill inte vara till besvär!
Jag vill inte vara en bromskloss!
Så jag försöker frenetiskt att hålla humöret uppe och att försöka hålla mig uppe så mycket det är möjligt men ofta sviker min kropp mig och jag är tvungen att lägga mig flera timmar mitt på dagen.


Vårt fina loft!

I Söndags infann sig helt plötsligt förnyade krafter...
Jag var mycket stillasittande och var ngr timmar för mig själv när jag plötsligt kände mig rastlös... rastlös på ett sånt sätt då hela kroppen vill göra något!
En känsla jag hade glömt!
Jag kände mig glasklar och kroppen mådde bättre än på väldigt länge!
Jag levde varje minut!
Jag tog till mig varje ljud, upplevelse och intryck som for förbi mig och jag kände faktiskt att jag levde!

Jag är så tacksam för den dagen för då betyder det att det finns en gnista där under som fortfarande pyr.
För även om dessa dagar hör till sällsyntheten - jag kommer faktiskt inte ihåg när jag senast mådde så pass bra - så måste jag fånga dem, minnas dem och bevara dem likt en vacker skatt i mitt hjärta, nära nog att kunna plocka fram dem när helt jag behöver.
För nog kommer jag att behöva påminnas om att dessa dagar fortfarande finns och om hur jag levde!

Min sambo har märkt en stor förändring sedan jag började att ta mina B12-sprutor, det är roligt!
Jag försökte förklara för honom på vilket sätt de förändrar mig och hur jag känner när effekten avtar men det är väldigt svårt.
När jag tar mina sprutor känner jag mig klarare och kan sortera ut ljud från varandra, jag har lättare för att föra en konversation och för att lyssna, jag blir inte fullt lika irriterad av att ha flera ljud omkring mig.
Jag är mer medveten helt enkelt!
Medveten om vad som sker omkring mig och inte fullt så desorienterad.

Det är verkligen inte helt lätt att beskriva känslor, det är är ju ur ett så personligt perspektiv.
Men jag är hur som helst glad att även Micke ser och märker en skillnad, det känns riktigt bra!

En bra dag!
Japp! Den lägger vi in i minnesbanken och vandrar vidare på livets väg!

Var rädda om varandra!

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2011-04-26 23:27:48

Älsklingen min <3 så roligt att höra !

Njuter med dig o önskar dig många fler sådana dagar.

Tänk om de där sprutorna ökar din närvaro permanent, att du bara blir bättre o bättre.

Gott att ni hade en fin helg.

Gissar att du trots glädjen över att vara där känner dig slak just nu ändå.

Bra att du tar dig för att fara iväg , det är viktigt att göra sådant även om det har ett mindre trevligt pris.

Och att vara någonstans där alla djuren inte är till besvär är ju alldeles fantastiskt avslappnande.

Puss min gurka.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela