jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Buhuuuu!!!

Publicerad 2011-04-12 15:54:52 i Allmänt,

Jag ligger i soffan och stålsätter mig för att ge mig själv en injektion med B12...
Nålen är lång och tjock, inte alls som de små, fina nålar som Alexandra hade till sina sprutor innan hon fick sin pump.
Jag är spruträdd... men jag vet också hur viktigt det är att jag börjar ta dessa injektioner, de kan hjälpa mig att tränga bort hjärnluddet så att jag blir mer medveten och lite piggare..
Fasen, jag ligger här och skakar medan tårarna trillar... samtidigt är jag så innerligt trött fast jag har sovit i stort sett hela dagen.
Skit, skit, skit!
För hoppningsvis kommer jag att vänja mig vid nålarna till slut och kanske är det just den här första som är den värsta?
Att våga hoppa! Att våga ta steget!
Jag måste våga...
Jag sneglar lite på sprutan och jag ryser...
Jag tror jag får vänta lite, kanske kan Micke ge mig det stöd som jag behöver när han kommer hem... för jag är faktiskt rädd.
Fånigt kan man tänka men här styr inte förnuftet utan något jag inte överhuvudtaget rår över.
Jag hoppas dock att förnuftet kan styra mig så pass att jag faktiskt vågar sätta nålen till slut.
//Marina

Kommentarer

Postat av: Victoria

Publicerad 2011-04-12 22:40:14

Du klarade det! Du övervann rädslan och satte den. Du tog sats och trots tårar och ren och skär panik så gjorde du det. Ge dej själv rejält med "credit" för det. Rejält jäkla mycket!

Kram

Postat av: Liza Persson

Publicerad 2011-04-13 09:36:00

If we're growing, we're always going to be out of our comfort zone

Och du har alltid haft vaxtvark for du har alltid haft mog nog att vaxa, systra mi!

Postat av: Marina

Publicerad 2011-04-14 16:13:02

Ja, Victoria, jag är rejält stolt! Hade aldrig klarat det utan ditt stöd!



Min fina Liza, du är underbar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela