jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Kallt!

Publicerad 2010-09-30 07:56:52 i Allmänt,

Frosten ligger gnistrande kall över ett tyst Nabben...
Vedspisen sprakar trivsamt och ger en underbar värme, en värme som når hela vägen in i kroppen.
Träden ståtar i sin vackra höstskrud och solen sträcker sina strålar upp mot den bleka horisonten för att hälsa gryningen.

Luften är hög, frisk och klar och en dimma omger korna ute i hagarna när de andas ut sina varma andedräkter i den kyliga morgonluften.

Fåglarna kalasar på de överblivna bär som envist klamrar sig fast på de annars nakna vinbärsbuskarna.
Flyktigt och lätt lyfter de av en kos råmande för att göra en gir mot himlen och återkomma.
Korna vandrar försiktigt över den ytkalla jorden, lite sömnigt idisslar de på det frostnupna gräset medan de nyfiket och lite förväntansfullt sneglar in mot trädgården.

Det är så vackert ute att det gör fysiskt ont!

Men jag sitter i tankar och de vandrar till dem som inte har tak över huvudet och som oförbarmat slås ned över den kyla som nu brett ut sig över landet.
Jag kan endast föreställa mig deras ångest inför den än kallare årstid som snart tar plats.
Ett evigt vandrande för att hålla värmen dagstid samtidigt som de konstant måste ha en plan för kvällen och natten.

Det är svårt att förstå men även i Sverige lever det människor utan hem... utan någonstans att ta vägen när mörkret faller på.
Som bär hela sitt liv i en påse...
Trötta, frusna och hungriga i ett kallt samhälle där de inte verkar höra hemma... där de inte blir insläppta.
För i det samhälle som skapas nu finns det inte plats för sjuka eller för någon som av olika skäl inte kan ta för sig...

Vi lever i en kyla så stark och fylld av egoism att man knappt vågar dra till sig andan...

Endast de starka överlever!

Här finns inte plats för de svaga!

Ta hand om dig själv och skit i andra!

Mitt barn och andras ungar...

Jag fryser... inte ens vedspisens munstra knastrande kan värma den kyla som tränger sig på...
Det är ett kallt Sverige vi lever i och kallare lär det bli.
Det räcker inte med att man som sjuk redan känner sig ofullkomlig och värdelös... nu skall även den enda trygghet man har ryckas undan för att alla ska dra sitt strå till stacken... stacken som i detta fall är staten.
Ingen får åka "snålskjuts", trampa gärna på de som redan ligger!
Sug musten ur dem, de bidrar ändå inte till något i den fullkomligas värld.

Livet som var orättvist blir en omöjlighet att leva i...

Fåglarna flyger obekumrat omkring utanför fönstret, omedvetna om vinterns antågande...
Kornellen flammar likt eld med sitt röda bladverk!

När slutade vi ta hand om de våra?
När blev det så mycket viktigare att endast ta hand om sig själv och se till att de som redan har mycket skall få så mycket mer...
Blunda, skygglappar på... det man inte ser har man inte ont utav...

Klyftorna kommer att bredda sig... det kommer att gapa avgrundsdjupa hål mellan de olika klyftorna...

Vi lever i en demokrati och folket har talat!
Mer åt dem som redan har!!!
...och skit i resten de faller bort naturligt i sista änden ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela