jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Healing mm

Publicerad 2010-09-23 21:25:41 i Allmänt,

Jag har under en tid healat människor och djur och funnit ut att det även fungerar på väldigt stora avstånd.
Detta är väldigt intressant tycker jag - hur vår energi och tanke kan föras samman och färdas så långt för att sedan göra så gott!



Igår kväll provade jag något för mig väldigt nytt.
En av mina finaste väninnor har haft stort problem med sömnen under en längre tid...
det är jobbigt när kroppen och sinnet aldrig får vila även om hon har fått mycket gjort i hemmet om nätterna. *ler*

Hennes man har under ett tag haft oerhörda smärtor pga Ischias och jag har på grund av brist på ork endast gjort små-healingar på distans och där igenom inte nått fram för att min energi och koncentration har varit en bristvara.

Men som sagt igår satte jag mig och utförde en riktig healningsrit för dem båda.
Jag har aldrig arbetat med sömnlöshet förr och jag kände att det skulle bli väldigt spännande.
Då min väninna är väldigt öppen var det lätt att komma i kontakt med henne och jag kände omgående att jag skulle lyckas.

Jag kände även omgående att jag fann min koncentration och jag kunde se och känna hur energin fullkomligt flödade fram genom och ur mig.

Inatt fick min fina väninna sova och hennes man/min goa vän kände för första gången att han var på bättringsväg och han lät äntligen lite piggare och gladare igen!
Som den goa och glada skit han är!!



Det är en sån lycka när man känner att man kan hjälpa någon och få dem att känna sig mer till freds och att må bättre, man blir fullkomligt varm i hjärtat.

Att bli kallad för någons personliga ängel är aldrig fel det heller, en uppskattning man aldrig kan ta miste på.

Ibland tvivlar jag på min egen förmåga och det är tillfällen likt detta som gör att man hittar tillbaka till sin energi igen.
Jag har igentligen aldrig misslyckats med någon healing än så länge som jag inte slarvat men då jag allt som ofta själv är så fruktansvärt trött har jag svårt att faktiskt hålla mig vaken.

Vad som har gjort mig så ledsen är att en del djur som jag har healat och fått bort alla symptom på inte har hållt sig friska där efter...
Det är precis som att man bara har fått lov att köpa sig lite extra tid, tid att landa i tanken på att ens älskade vän kanske inte har så lång tid kvar.
Symptomen har bla flyttat på sig och dykt upp på andra organ.

Kanske är det även så att de som har riktigt svåra symptom måste underhållas oftare och mer regelbundet än vad jag har gjort?
Och kanske är det faktiskt så att deras tid var till fullo och att det inte var meningen att de skulle stanna längre hos oss?



Jag försöker sätta mig då och då och föra ritual över de jag känner behöver min energi... men ibland verkar det inte räcka till... jag önskar jag hade mer ork och tid, tid och kraft att fördela till alla som så väl behöver det.

Hur som helst blir jag alltid lika faccinerad över att vi äger en sån ofantligt stor kraft att verka för något gott.
För vi alla mår ju så mycket bättre när vi kan glädja och göra gott för någon annan!

Det är ju därför som jag bla. arbetar ideellt med omplacering o.dyl. för hundar... det är glädjande att kunna hjälpa djur och människor, det gör gott i både kropp och själ.

Jag skulle aldrig kunna arbeta med andra människors och djurs olycka för egen profit, jag vill inte tjäna pengar på det viset.
Det finns saker och ting som ger så mycket mer än pengar - hur dåligt ställt jag än må ha...

Jag tar heller inget för min healing då jag anser att jag har fått den styrkan och gåvan för att just kunna hjälpa folk och jag tycker inte att det ska kosta något för att man ska kunna må bra och bli frisk.
Allt ska inte handla om pengar, vilket vårt samhälle tyvärr så ofta är uppbyggt kring!

Ta riktigt väl hand om varandra där ute!!
//Marina



Kommentarer

Postat av: babsan

Publicerad 2011-04-11 08:02:26

hejsan!! vän med victoria på fb...har du gått kurser och lärt dej healing eller är deet "självlärt"?? är nyfiken för debatten om healing är verkligen infektera, vem ska få kalla sej healer...?? jag och många med mej anser att så länge man har goda avsikter (healingenergi är alltid god) utan att göra det till något speciellt för vissa utvalda...är alla som vill healers..om man väljer att fördjupa sej i den healingtradition som faktisk finns får man en starkare effekt...man lär sej att fokusera helt enkelt..jag har jobbat aktivt som healer/medium i tolv år nu och lär mej fortfarande nya saker. det är helt underbart att få vara en del av det hela stora och göra gott utan att behöva slå sej på bröstet...till helgen ska jag fortsätta min bana som transhealer/medium..helt fantastiskt att få ta emot dessa energier och det överflöd som man får tillgång till!!

jag önskar dej allt gott och skickar gärna en laddning healing om du vill!! kram så länge!!

Postat av: Marina

Publicerad 2011-05-03 23:56:59

Hej Babsan!



Nej, jag har inte gått ngr kurser men har "bekräftat" mig genom böcker att jag helt naturligt och spontant har gjort "rätt" om man nu kan kalla det så ;)Jag arbetar med energi och helande ljus från Guden och Gudinnan som jag förmedlar vidare enkelt uttryckt. Jag arbetar även med kristaller i viss mån. Jag "arbetar" inte som medium eller som healer då jag inte tar betalt och endast behandlar och "ser" med de som kommer i min väg. Jag har varit en liten naturhäxa ända sedan barnsben, talat med mina vänner andarna och med djuren och naturen... allt det har varit så naturligt för mig, jag har aldrig behövt eller sökt mig till ngr kurser, det har ju alltid bara funnits där... När jag var yngre hade jag även många varsel vilket jag inte har i lika stor utsträckning nu.



Du får sända mig healing when ever!

Det är alltid välkommet! ;))



Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela