jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

För att det händer bara mig...

Publicerad 2010-09-26 14:55:38 i Allmänt,

Jag satt och läste en "GAMMAL" kompis kåserier och kände igen mig något våldsamt i delar av vad hon skrev.

Mina tankar gled då kvickt iväg till en episod förra vintern...
Vi var på GOTHIA-cup med innebandyn och hade precis anlänt.
Vi var samlade i sovsalen och alla var i full gång med att blåsa upp och vika upp sina olika slags sängar.
Själv hade jag med mig en så kallad tältsäng och hoppades därför att slippa det scenario som jag upplevt året innan då jag fick blåsa upp madrassen fem gånger per natt...
Det var tyvärr inte bara jag som inte fick sova pga det...

Jag viker upp min säng varpå en MUS flyger ut från en helt sargad madrass!
Tillsammans med molekylstora skumgummibitar flyger den genom luften i ett rum med tjugo tonårstjejer!

Tror ni mig om jag berättar att hysterin blev allt annat än mild?
Stackars lilla mus!

Efter en jakt med en hel hope skrikandes tonårstjejer runt om mig fick jag faktiskt tag på den lille fripassageraren.
Den lille gynnaren var totalt skräckslagen och jag var tvungen att släppa ut den i ett vintervitt Göteborg!

Carina som är ledare tillsammans med mig i Innerbandyn tittade på mig lite medlidsamt - efter att hon strängt förmanat mig om att tvätta händerna riktigt noga - och sa; "Det är typiskt att detta händer just dig..."

Eh...ja, det känns faktiskt så...
Hur gärna jag än försöker att uppträda lite vuxet och värdigt så händer det alltid något som raserar den bilden ganska omgående.
Jag vet inte vad det är som gör att jag alltid råkar ut för än det ena och andra... när ingen annan gör det!
Jag har tappat ansiktet fler gånger än de flesta...

Den veckan fick jag ligga på en ihoptejpad madrass som fullkomligt pyste ut madrassmaterial så fort man rörde sig.
"sorry, självklart är det jag som sopar..."
"Eh, ja musen är borta nu, jag lovar..."
"Det kanske är lite mus-slem på tussarna men det är inget farligt... lovar!"

Japp, jag är från landet!
Jag bär med mig möss, grepar och annat som kan komma till användning i mina håliga fickor...

Kanske skulle byta namn till Marina Hillbilly istället för Billhage???


Kommentarer

Postat av: jessi

Publicerad 2010-09-26 15:19:00

ha ha , a rednecked girl from Freetown. Marina Hillabilly. Låter som värsta countrysångerskan ju ! Ja musjakts problem känner vi igen :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela