jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Skrämselhicka!

Publicerad 2010-08-26 15:46:43 i Allmänt,

Vilken tur att man bor mitt ute i skogen där ingen kan se mig...
När jag har mina ritualer ute i mörkret under stjärnorna är man glad att man inte kan störas av vare sig fullt med ljud eller människor.
Jag kan lugnt tända mina ljus i min cirkel, rita upp min stjärna och mässa mina ord utan att någon skulle råka gå förbi och ropa "HÄXA!"

När jag känner att jag fullkomligt måste gå in i ett healande eller även vill komma närmare mig själv, ljusvarelser, naturen och alla dess väsen och min ledsagare måste jag ut och vara jordad.
Jordad både i mig själv och i naturen - känna jordkraften under mig och vinden mot min hud och i mitt hår.
Aldrig kan man tillämpa det lugn i en lägenhet där man har så mycket mänskliga och krafttagande energier så nära inpå.
Jag finner både lugn och kraft i naturen.

Att meditera under stjärnorna är speciellt... det känns som om att man uppslukas och blir ett med kosmos, evigheten och alltet.
Man tilldelas en sinnesfrid.



Meditation är något som alla skulle unna sig tid åt...

Världen är så ytlig och stressig att vi alla skulle behöva samla in och känna av oss själva emellanåt.

Något som jag ofta tar upp är att vi människor har slutat lyssna till vår intuition... det är så viktigt att stanna till och lyssna till vår magkänsla och att faktiskt våga gå dit som den pekar.

När våra livsguider talar till oss och vill leda oss fram i livet talar de till oss genom vår intuition.
Vi har slutat lyssna och där med också slutat lyssna till oss själva och våra behov.

När jag sitter i min cirkel och stjärna ber jag Guden och Gudinnan att fylla upp mig med energi och att göra mig än mer lyhörd till mig själv, andra människor, djur och natur.
Jag distanshealar och jag talar med ljusvarelser av olika slag samt med naturen.

Om någon HADE råkat komma förbi där jag sitter i mitt lilla eldhav skulle de troligtvis springa där ifrån lika fort som de kom dit, de skulle antagligen tro att jag är tokig...

Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela