jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Världens sämsta bloggare!

Publicerad 2009-12-11 09:44:54 i Allmänt,

Ja, det måste väl ändå vara jag?

Jag kan inte ändra bakgrund och textskrift och jag bloggar varken om botox eller om bröstförstoringar!
Jag har heller inga sexiga bilder på mig själv i olika hypermoderna outfits även om jag faktiskt är en liten fashionista i grund och botten men då man inte har den ekonomiska försörjning från rika föräldrar som verkar vara den stora grunden bland de unga, ytliga bloggskapare som flashar om diverse DG-väskor, HR-makeup och 25 cm höga klackar och lika långa (sss läs korta) klänningar.

Såååå, med tanke på hur många det ändå är som fluktar in på dessa bloggar är det väl just detta som krävs för att vara en riktigt bra skribent...
Eller? *Hm... rynkar osunt min panna...*

Då min lilla "sladd" som man använder för att ladda ned bilder från digitalkameran fattas mig kan jag heller inte uppdatera mina göromål med diverse foton - vilket självklart skulle göra det hela lite mer intressant - med mina långa atletiska ben och inte helt nyss (noppriga och lite håliga)inköpta raggsockar uppdragna över de symetriskt, kvinnliga anklarna.


Nå, vilka läser då en blogg som min?
Om det är någon som överhuvudtaget läser om en vardaglig liten kastrullhäxas liv...

På tal om häxa så kanske det ämnet är lite mer mystiskt och intressant än att läsa om än korvstoppning? *ler lite elakt och kliar mig med nyslipande horn på ryggen*

Kanske skulle jag skriva lite om healing, intressanta andar mm som jag genom åren har träffat?
*ögonen glimmar förädiskt svarta under den korpsvarta luggen*

Men visst skulle jag kunna tänka mig lite botox och restelane (?) både här och där, åldern och tyngdkraften börjar tyvärr ta ut sin rätt men jag får väl ta fram svarta järngrytan och dra ihop ett ihopakok av diverse ingredienser och hoppa ned med både hull och hår.
Kanske man kan köra på metod äldre och sätta klädnypor i nacken eller jaffatejp bakom öronen?
Jag vet inte vad som skulle krävas till div andra kroppsdelar som börjat tappa form och fasthet...



Hur bär man upp sin ålder när man känner sig som en 18-åring fortfarande?
Åldras med värdighet brukar man tala om... men vad f-n!
Det låter ju lysande men jag har inte kunnat landa i att överhuvudtaget bli äldre och på det stora hela vad omgivningen kräver av dig som "vuxen".
Jag är allt för naiv, kan inte svälja mina grodor plus att jag är en totalt förvirrad liten person som skrattar högt och visar alla känslor lika tydligt som svart eller vitt.

Hur lätt är det då inte att bli patetisk, skillnaden kan vara hårfin mellan HOT! och PINSAMT!

Det är ju lite i tiden med fisknätsstrumpor just nu och jag tycker faktiskt att det är skitläckert!
Jag funderar på att köpa ett par till min nya, svarta "Hotmamaklänning" tillsammans med ett par höga klackar - det och lite grova silversmycken och en hög hästsvans så kanske jag blir lite hot eller i värsta fall gruvligt patetiskt på julafton.
Det lär jag väl iofs få höra av min familj - de trampar knappast inte omkring i ullsockarna utan är väl som jag; rätt på rödbetan!


*Sneglar lite mot kvasten och slänger en blick ut genom fönstret för att se hur vädergudarna har tänkt sig dagen... mörkt och mulet ser det ut som... drar missnöjt på läpparna och fnyser ut lite svaveldoftande rök genom mungipan*




Ikväll ska det bullas upp till julfest i mellantösens klass och för att inspirera era sinnen för min klädsmak kan jag informera er - som den fashionista och bloggare jag är - att jag kvällen till ära ska bära ett vitt, snävt, grovvirkat fodral över ett tight, vitt,kroppslickande, långt linne.

*Drar mina klor över skuldran och känner hur vingarna börjar knoppas av bara tanken av att bära oskuldens färg, glorian börjar långsamt glöda medan svansen ilsket piskar till sig uppmärksamhet.*

Till denna fagra outfit kommer jag att bära långa halsband, grova och många ringar, halsband och örhängen *Bling, bling!* och troligtvis ett par höga stövletter.

Jag tror jag börjar få till det!
Nu krävs det bara att jag hittar min lilla kabel så att jag kan visa upp mig för allt och alla när jag går på treornas julfest!
"That´s hot!"  *Ironiskt varggrin*

Snygga, blingiga hugs!

DAH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela