jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Lussebak!

Publicerad 2009-12-14 09:54:59 i Allmänt,

Då jag har konstant muskelvärk är det svårt för mig att knåda deg så när det var dax för lussebullsbakning styrde jag och barnen kosan till min kära mor.

Barn har en sån glädje i julbak vilket får mig att bli helt varm i hjärtat.
De är så underbart sköna och spontana våra små ungar och jag och mamma hade ett par goa timmar med dem!


Det är skönt att kunna luta sig lite mot familjen när kroppen sätter stopp för de absolut minimalaste saker och jag har turen att ha de mina väldigt nära mig.

Jag ska inte skriva så mycket ang detta julbak då jag anser att bilderna säjer sig självt!
Se och le!



Vår minsta tjej bakar en väldigt fin... lussesak!





Lillsyrran tittar efter något som kanske fattas medan mellantjejen sitter i djup koncentration över sina lusse... saker!

   

Luriga Alexandra har upptäckt kameran. Lillkillen placerar noggrant ut russin på sina...lussesaker.




Varför inte döda degen? Undrar en busig tjej!



Russinen är på plats och Alexandra rullar en Lussekatt medan hennes yngsta bonussyster... ja, vad gör hon?




Sin mor upp i dagen!
En  liten kastrullhäxa, redo för kvasten!

     
Här har vi tjejen som vet hur man smäller av ett leende!


     

En av plåtarna med lussebullar och div andra lussesaker innan de for in i ugnen samt vårat nybakade fika!
Det fattas en hel del i korgen dock, det försvann väldigt mystiskt och snabbt likt vinden när jag vände mig om efter kameran.



Japp, mycket goda blev de allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela