jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

JUL, JUL! STRÅLANDE JUL!

Publicerad 2009-12-27 18:48:49 i Allmänt,



Ja, nu har julen både kommit och gått och lugnet tillsammans med en tom plånbok har slagit till vid Nabben.
Det blir till att leva på vatten och snö... för snö har vi gott om för en gångs skull.
Till de flestas glädje förärades vi av en vit jul!
Som ett duntäcke låg den i mjuka kullar över skog och mark, månen lät sitt blåa sken trollskt lysa upp alla snöprismor som likt diamanter glimmade ikapp med varandra...

Men det var det!

Nu kan vårsolen titta fram och vintern städas bort tills nästa år tycker jag... jag fryser och vill ha sol och värme!





För oss här på Nabben började julafton si så här; Klockan 00.00 bytte jag och min Micke julklapp med varandra över lite glögg.
Jag fick en underbar "stenängel" - helt ljuvlig satt denna lilla uppenbarelse på knä med sina små kerubhänder i bön.
Ögonlocken - tunga och betänksamma och de stora vackra, fjäderbeströdda vingarna likt en skyddande skål - rundade och vakande...

Sent i säng ställde jag klockan på 09.00 då jag inte hunnit att "julpimpa" mina naglar.
Så med stora påsar under ögonen och fruktansvärt dåligt ljus i rummet gav jag mig på mina klor med sax, fil, nagellack mm
Högtiden till ära hade jag införskaffat mig ett mörkt, blodrött nagellack och silverdekorlack - mina fingrar såg därför ut som tio vandrande julkulor efter min väna behandling som tog sin lilla tid.



Bling, bling!!

Klockan 12.00 skulle det intagas julmat hos min mor och far...
11.55 stod jag fortfarande och rev bland mina kläder!
Min "hotmama-klänning" var för kort för mina 1.79 cm och används nu istället flitigt som långtröja... hrm...
Något har hänt med min kropp nu invid juletid, den har transformerat om sig - särskilt över magen!
Därför kände jag mig inte särskilt bekväm i det fodral som jag slutligen satte mig i bilen med.
Inte gick det att dra in korven som så behändigt lagt sig likt ett stort bälte över magen och runt sidorna där man annars brukar skönja en midja... BORTA!! (?)
Någon har tagit min midja och lämnat kvar ett lass med späck!
När och hur hände detta??
Det värsta är att jag tror jag vet varifrån de fick "massan" ifrån!
Det är nämligen så att jag råkade se mina lår och min bak i spegeln helt förbigående... DÄR! DÄR! Där som det förr varit helt slätt är nu kratrar, hålor och veck... såååå, någon har varit och tagit fett från min rumpa - villket även har resulterat i att denne har säckat ihop likt en bryllépudding si så där en halvmeter längre ned... - för att sedan sätta det som en flytboj runt min mage och midja!
Varför?
Hur kan man vara så ond???


Micke passade på att prova mina högt uppskattade Krockoskor när han trodde att ingen såg... ops!


Mina "fishnet-stayups" kommer jag nog mest sannolikt hatbeundra där de ligger i garderoben, jag kände mig som en övergödd kassler i dem!

Mina krockopumps var en hit i varje fall, så snygga!
De blir damn nice till ett par jeans i vår också!

God mat och sällskap tillsammans med mor, far, syster och systerdotter plus lite julgodis till Kalle, julklappsutdelning för att sedan fara hem till alla våra djur på Nabben igen!

Väl hemma hade visst tomten varit här och lämpat av ett lass klappar och vi satte oss tillrätta med mer godis, glögg, lussekatter, julmust för att dela ut alla presenter.

(Jag rev av mig mina tunnstrumpor som det hade gått maskor i och som Foxy dekorerade med ett tiotal extra när hon hälsade oss välkomna hem! Mina high heels fick ligga kvar i hallen till förmån för mina nya, fina naturvita fleese/teddy-tofflor som jag fått av min dotter. Jättesnygga till min "korvstopparklänning")

Min rare romantiker hade egenhändigt gjort ett kors till mig som ska sitta som en skyddssymbol i vårat sovrum.
Han är så fin min Micke och i högtider som denna ser man verkligen varandra och sin familj och högaktar dem samt är så innerligt tacksam över vad man har... även om räkningarna absolut kommer att bli lidande denna månad - aj, aj lilla magen!


       



Barnen var nöjda och belåtna med sina julklappar, särskilt med dem som lät mest... att man aldrig lär sig! - men den som var mest nöjd av alla var min undersköna dotter som gång på gång grät av lycka över sitt nya rum som äntligen stod färdigt och klart kvällen innan julafton.

Alexandra säjer att hon aldrig har sett ett finare rum och jag kan nog inte annat än att hålla med henne.
Hon sa även att det var den absolut finaste julklapp hon någonsin fått och det kan jag verkligen inte protestera mot, min Micke har gjort ett helt underbart arbete!

Pricken över iét var elementet som ser ut som en liten kamin, det höjde mysfaktorn till det maximala tillsammans med diverse ljusstakar, plädar, kuddar mm.

Vi avlutade julaftonen med att jag satt ned och läste högt om Jesus födelse medan ljusen sakta brann ut i lyktorna och snön singlade ned mot den redan vinterklädda marken - hur det än är så finns det en berättelse kring denna kväll och själv tycker jag att det är viktigt att barnen får veta historian kring jul och Kristus födelse - varför vi ger varandra gåvor osv.

Imorgon ska jag och dottern beblanda oss med en lätt hysterisk mellandagsrea!
Sanna har fått presentkort på Stadium och på Teamsportia och själv har jag ett presentkort på Chilli, har man tur kanske man kan hitta något prisvärt på rean som man i vanliga fall inte skulle unna sig!
Samt fyller min kära syster år i övermorgon och förväntar sig nog en liten present är jag rädd!

Jag får ta på mig mina stilettklackar, slipa armbågarna och hornen för att stånga och sparka mig fram mot alla stridslystna kapitalister! *ler*



Jag kan ju alltid riva och slita dem i stycken med mina nyblingade klor!! Mjauu!

Hasta kvasta!

Kommentarer

Postat av: Liza

Publicerad 2009-12-30 04:24:13

Systra min, jag vill berömma dig först för hur du vågade beskriva hur din kropp förändrats (även om jag vet att i andras ögon - som alltid är mindre kritiska än dina när du själv ser dig själv genom vad du kanske TROR är andras ögon - är intrycken säkert andra än de du beskrev). I synnerhet som jag vet att bakom de ofta lättsamma formuleringarna finns andra reaktioner. Jag vet hur hårt dessa förändringar är för sådana med de underliggande kroppsbildsproblem vi aldrig helt kan bli av med.



Jag jobbar på ett svar på din förra blogg, för jag tycker det är både relevant och kul att tänka igenom och disskutera det du beskriver - för att inte tala om hur det verkar vara roten till så mycket ont på både individ och samhällsnivå när männsior anpassar sitt beteende, byter ut självförverkligande och ger bort den unika gåva de kunde ha blivit till världen, I utbyte mot en känsla av att ha uppfyllt förväntningar som inte speglar deras egna värderingar och där utbytet inte tjänar deras egna mål och behov.



Hälsa Veronika,även om det är i efterskott, att jag inte glömt henne och att jag hoppas hon har en fin födelsedag och ett underbart liv I övrigt.

Postat av: Nina och Loppan

Publicerad 2009-12-31 16:30:08

åååååå finaste Tessan på kort!!!! Pussa henne massor från mig och Pelle. Saknar dig gumman, det är alldeles för länge sen.



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela