jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Åh, du ljuva säng!

Publicerad 2009-12-01 22:37:26 i Allmänt,

Shit! Gnuggar sömnen ur ögonen med klövarna och river mig samtidigt på kinden med mina nymanikerade naglar.
Märker yrvaket att nagellacket är matt och halvt om halvt bortgnuggat av mitt mosiga, svampiga ansikte. Halleluja!
Jag har somnat när jag väntade på att lacket skulle torka - så otroligt lyckat!

"Shit, shit! Var är *sätta-på-tv-mojängen*?"
Letar förbrilt bland täcke, kroppsvarma tassar, kuddar och (hua) skrynkliga lakan.
"DÄR!, Yes... " Bläddrar förbrilt fram kanal 5 precis i tid, klockan är 21 slagen och DHW (Desperate housewifes) har precis börjat och en trogen tittare kan ansluta sig till klanen... *pustar ut*

Visst är det konstigt hur beroende man kan bli av vissa tv-program?
Tisdagar och Onsdagar sitter jag som klistrad vid kanal 5 klockan 21.00 och det brukar inte alltid bli lika hysteriskt då jag vanligtvis inte har fallit i koma vid den tiden.

Onsdagar är till och med ännu viktigare för då är det Grey´s anathomy, så jäkla asbra!!! *klapprar ivrigt med klorna mot tangenterna*
På Torsdagar går en serie som heter *Fringe* (tror jag), den är väldigt spännande och får mina små horn att klia till av glädjerus så klockan 22.00 på torsdagar är uppbokat numera också, fullspäckat schema - jobbigt verkligen!






Ush, jag är hungrig... eller kanske mest sugen...
Hade jag haft strösocker hemma hade jag gjort en enda stor nege... chokladboll och smaskat i mig - jag tycker det är så vrålvidrigt att rulla bollar och få klibbigt smör, socker och havregryn över hela händerna - det kliar, jag tror att jag igentligen är allergisk mot att baka... och i ärlighetens namn... är det inte lite drygt och fräckt att ta arbetet i från de som faktiskt har *bagandet* som livsbröd (ha, ha!) samtidigt får man fullt med smet under naglarna och det tar helt enkelt en massa onödig tid! 

Hm... jag är jättesugen och här sitter jag mitt ute i skogen utan tillstymmelse till choklad... åh, vad jag ääälskar choklad! *Piskar missnöjt med svansen och filar hörntänderna mot sängstolpen*
Imorgon ska jag köpa en STOR guldnougat... eller Anthon Berg...

Jag får väl krypa ned för vindstrappan och micra mig en kopp tea... "Åh, vad gott det ska bli med lite Chaitea!" Ropar rätt så högt och artikulerar t y d l i g t för att det ska sjunka in i mitt medvetande så att jag kan forcera över min chokladabstinens till ett abnormt teasug istället... hoppas, hoppas det funkar... la la la... nope, det gjorde det inte!



Vilken underbar fullmåne det är ute ikväll! *ler lite mystiskt (försöker)* Jag ser faktiskt handen framför mig för en gångs skull - japp, klövarna sitter där de ska och satan i gatan vad kalla de blev!
Det är ju frost ute!! Sååå drygt!
*ögonen siktar en missriktad blixt mot taket som studsar tillbaka och svider till mot låret*

Jag är så fruktansvärt frusen, det är allvarligt riktigt jobbigt för det spelar ingen roll vad jag har på mig så fryser jag in i märg och ben.
Särskilt mina fyra, små klövar... jag har köpt alla slags vantar, handskar och urfula, varma stövlar - allt i hopp om att jag inte ska förfrysa och tappa klossorna. Men *spottar och fräser gnistor ur näsan* det spelar ingen roll! Nä, det gör verkligen inte det!
Det slutar alltid med tandagnissel, vitblå till blåsvarta fötter och händer som det tar timmar att tina upp och som gör sju skärseldar ont att tina upp...

På tal om något roligare, jag har köpt en "sexybitchklänning", svart givetvis! *ler så alla tänder syns* Åh jo, nu ska mamma bli hot, hot, burning hot till jul!
Måste köpa ett par raffiga, höga skor till nu också. *nickar frenetiskt*... sjukgymnasten kan kicka sig själv där bak! (jättehårt)

Mina ledband i fossingarna sitter endast i en liten skör tråd så jag "får" inte använda högklackat... Jag gav faktiskt bort alla mina höga stövlar och skor men jag kunde inte gå omkring och känna mig så platt längre utan var tvungen att börja bygga upp ett lager klackar till... jag menar jag är ju endast 1.79 cm utan sockar...*sträcker på mig och ruskar ur den flickiga, höga tofsen till ett "k''ll-rufs" utan dess like... och utan k''ll också tyvärr. *gäspar*

Nä, folks, det får väl bli en kopp tea hur som haver barnen kär...
Ställer kvasten i hörnet och sträcker mig efter svarta järngrytan...

Hasta kvasta mina vänner!
Love!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela